en we zijn weer drie dagen verder - Reisverslag uit Hengchun, Taiwan van Wijnie Rozendaal - WaarBenJij.nu en we zijn weer drie dagen verder - Reisverslag uit Hengchun, Taiwan van Wijnie Rozendaal - WaarBenJij.nu

en we zijn weer drie dagen verder

Blijf op de hoogte en volg Wijnie

10 Augustus 2016 | Taiwan, Hengchun

Op maandag hadden we eerst een lange reisdag. Van Sun Moon Lake, naar Tainan. De reis duurde extra lang omdat er een groot ongeluk was gebeurt op de snelweg, die was dus helemaal afgesloten, dan maar binnen door. Heel leuk, maar dat schiet niet echt op. Tainan is de plaats waar ooit ook de Nederlanders zijn geweest, er is ook een Fort dat heet Zeelandia. Dit Fort hadden wij de vorige keer al bekeken dus dat hebben we nu maar overgeslagen, maar je komt door de stad toch wel steeds dingen tegen die door de Nederlanders gebouwd zijn. Eerst gingen we een oud marineschip bekijken, daarna de spullen naar ons hotel gebracht. Achter in de middag hebben we de green tunnel Mangrove tour gedaan. Met een bootje door de mangrove waar vooral veel kleine krabben te zien waren.
Gisteren hebben we echt een topdag gehad. We zijn met een boot naar een klein eilandje gegaan. Er mochten geen auto's mee naar de overkant, dus allemaal een rugzak mee voor de spullen voor één overnachting. Iemand van ons hotel stond ons al op te wachten toen we van de boot afkwamen. Allemaal in zijn busje gestapt, zodat hij ons naar onze scooters kon brengen. Dit was echt wel 200 meter rijden. Toen verder op de scooters. Wat een leuke manier om dit eilandje te verkennen. Eerst even de spullen naar ons hotel gebracht, daarna gingen we snorkelen. Geweldig!! Wat was dat mooi. We hebben allerlei vissen gezien en ook een paar grote schildpadden. Na het snorkelen zijn we op de scooters een stuk over het eilandje gereden en verschillende mooie plekjes bekeken. 'S-avonds hadden we bbq, maar dan op zijn Taiwanees. Heel gezellig en erg veel plezier gehad. We hadden nl op de boot al een groep Taiwanese meiden gezien, dezelfde meiden waren ook bij het snorkelen en Joeri vond er een paar wel leuk, dus hij zei dat als we ze nog een keer zouden zien, dan zou hij er eentje mee uit vragen. En ja hoor, wie zaten er 's avonds naast ons bij de bbq...........diezelfde meiden. Henry er natuurlijk meteen op af en die begon met die meiden in het chinees te praten. Joeri voelde zich echt heel ongemakkelijk, maar uiteindelijk heeft hij er wel eentje op fb.
Vanmorgen moesten we helaas het eilandje al weer verlaten. We gingen om half 12 met de boot terug. Daarna op naar Kenting. Toen we bijna bij Kenting waren, kwamen we in een buurt met allemaal kartbanen. We waren vroeg genoeg, dus hebben Jan, Joeri, Amber en Niels nog even gekart. Toen door naar het Howard Beach Hotel. Wat een groot hotel, met een direkte verbinding met het strand. Hier zullen we nu twee nachten blijven. Morgen lekker een strand dagje.

• 10 Augustus 2016 - 22:56

Tina Vinke:

Hoi fam, we genieten hier van jullie reisverslagen,wat zien jullie veel en wat is taiwan ook een mooi land.Geniet lekker van deze tijd.

hart gr fam Vinke