weer terug in Taipei - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Wijnie Rozendaal - WaarBenJij.nu weer terug in Taipei - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Wijnie Rozendaal - WaarBenJij.nu

weer terug in Taipei

Blijf op de hoogte en volg Wijnie

16 Augustus 2016 | Taiwan, Taipei

En dan is onze rondreis al weer voor bij en zijn we terug in Taipei, voor de laatste paar dagen.
Zondagochtend zijn we met een boot de Pacific Ocean op gegaan om dolfijnen te spotten. Geweldig mooi om te zien, er waren er een paar bij die gewoon een showtje weggaven. We zijn denk ik ongeveer anderhalf uur op zee geweest. Daarna terug naar ons hotel om even bij te komen (het is nog steeds erg warm hier). In de middag zijn we nog naar een clamfarm geweest, Clams zijn een soort kleine mossels. Die worden in grote vijvers gekweekt. We kregen er ook wat te eten, dat vonden Jan, ik en Niels wel lekker, de andere twee echt niet. Tegen de avond zijn we naar het strand gegaan en hebben daar de zonsondergang gezien. Wat mooi!
Maandag moesten we ons boeltje al weer pakken om naar onze laatste stop in Yilan te gaan. Maar voor we daar waren zijn we eerst naar Taroko Gorge geweest. Wat een indrukwekkende kloof. Oorspronkelijk kon je door de kloof helemaal van de oostkust naar de westkust rijden, maar door een grote aardbeving in 1999 is dat niet meer mogelijk. We zijn een flink eind de kloof in gereden en hebben ook verschillende stukken gelopen. Dan voel je je echt heel klein. Daarna door naar ons hotel, waar we om 17.00 uur zouden zijn. Nu dat liep ff anders. Als er in Taiwan aan de weg gewerkt wordt sluiten ze de weg gewoon af en dan mogen er elk uur, maar 10 minuten auto's langs. Dat is dus elke keer wachten tot we weer verder konden er is namelijk erg veel schade aan de wegen door de tyfoon van afgelopen juli, dus ze waren overal aan het werk. Uiteindelijk waren we om ongeveer 19.00 uur in het hotel, we hadden nog net een half uurtje om te eten (het buffet sloot om 19.30 uur). Na het eten snel de koffers naar onze kamer gebracht, want om 20.00 uur begon de cultural night. Dat stelde op zich niet zo veel voor. Er werd ook een tolwedstrijd gehouden, die gewonnen werd door Joeri. En er werden twee wensballonnen opgelaten. Toen waren wij het ook wel heel erg zat. Snel douchen en ons bed in.
Vanmorgen konden we de farm van ons hotel nog bekijken, dat hebben Jan en ik samen gedaan, de kinderen hadden daar geen zin in. Het was vandaag ook weer zo rond de 35 graden met een hoge luchtvochtigheid, dus het luie zweet is er bij ons wel uit. Onderweg naar Taipei zijn we nog gestopt bij een mooi meer. Hier hebben we soort van fietsen gehuurd en zijn we rond het meer gereden. Daarna nog naar een park, waar ook allemaal winkeltjes waren, waar ze alleen spullen verkochten die door de Aboriginals in Taiwan gemaakt worden. Hier was ook nog een show. Erg leuk, maar alleen jammer dat we natuurlijk weer niks van het verhaal konden volgen. Daarna naar ons hotel in Taipei, waar we nu bij zitten te komen van alle indrukken. Het is nog maar 1,5 week geleden dat we hier vertrokken, maar wat hebben we veel gezien en gedaan. We genieten er heel erg van om dit nog een keer met ons vijven te beleven.
We gaan de komende dagen lekker op ons zelf nog wat dingen in Taipei bekijken.

• 16 Augustus 2016 - 16:34

Monique:

Woh wat een belevenissen zeg!
    Fijn dat jullie zo venieten met zijn 5en.
    Geniet van je laatste vrije dagen. Heerlijk nietsmoeten.
    Tot gauw!
    Groeten Monique

• 16 Augustus 2016 - 19:48

Jentina:

Wij lezers krijgen een mooie indruk, wat jullie meemaken. Wat fijn. dat jullie dit meemaken. Ook het laatste deel van de reis een goede tijd toegewenst.

• 17 Augustus 2016 - 12:34

Mettelina & Co ;-):

Super om mee te reizen en te genieten van jullie reis in dit, ook voor ons bekende, prachtige land!
    Geniet nog fijn de laatste dagen in Taiwan!
    Groeten van ons alle 5!