Nog een paar dagen Taipei - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Wijnie Rozendaal - WaarBenJij.nu Nog een paar dagen Taipei - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Wijnie Rozendaal - WaarBenJij.nu

Nog een paar dagen Taipei

Blijf op de hoogte en volg Wijnie

06 Augustus 2016 | Taiwan, Taipei

Vrijdagochtend hebben we weer lekker rustig aan gedaan. Henry kwam ons om 13.00 uur ophalen voor een bezoek aan Bitan en Wulai waterval. We reden Taiepi uit, de bergen in, naar Bitan. Dit is een soort uitgaansgebied langs een rivier. Daarna door naar de Wulai waterval. In Wulai ook nog een museum over de Aboriginals bezocht. Nadat we in het dorpje wat te eten hebben gekocht weer het busje in naar de waterval. Met de temperaturen hier zijn we elke keer weer blij als we even kunnen afkoelen in het busje (die heeft tenminste airco). Bij de waterval onze (late) lunch gegeten. Mooi zoals we elke keer als de zon erop scheen de regenboog in de waterval konden zien. Daarna moesten we snel terug naar Taipei om op tijd te zijn voor het benefiet concert van CSS. We konden ons nog net heel snel verkleden in ons hotel (daar hadden we 5 minuten voor). Het concert was erg leuk, gelukkig is de taal van muziek internationaal, want van alles wat gesproken werd konden we natuurlijk niks volgen. Na het concert nog snel even een macje gedaan.
En nu is het zaterdag. Een dag met een heel dubbel gevoel. Eigenlijk hadden we vandaag graag in Nederland geweest voor het afscheid van onze dierbare vriend René. Wij wensen vanaf hier Karin, Tim, Carlijn en de verdere familie heel veel sterkte vandaag, Wij zullen in gedachten bij jullie zijn. Het blijft onwerkelijk, maar we zijn ook dankbaar voor de jaren dat wij René als goede vriend hebben mogen kennen.
Vandaag hebben wij geen programma, dus gaan we met de metro wat hoogte punten van Taipei bekijken.