Naar Sun Moon Lake - Reisverslag uit Nantou, Taiwan van Wijnie Rozendaal - WaarBenJij.nu Naar Sun Moon Lake - Reisverslag uit Nantou, Taiwan van Wijnie Rozendaal - WaarBenJij.nu

Naar Sun Moon Lake

Blijf op de hoogte en volg Wijnie

07 Augustus 2016 | Taiwan, Nantou

Gisteren (zaterdag) hebben wij Taipei een beetje verkend, we zijn met de metro naar het Main Station gegaan en hier in de buurt wat dingen bekeken. Het peacepark en het Chiang Kai-Shek Memorial, hier hebben we de wisseling van de wacht gezien (blijft altijd leuk om te zien). Daarna nog even naar de Handicraft Market. Lopen we in de Hadricraft, staat ineens zuster Rosa voor onze neus, we waren allemaal stomverbaasd. Voor wie het niet weten, zuster Rosa is de directrice van Cathwel, het tehuis waar Niels vandaan komt. Heel bijzonder om haar ook nog even te zien.
Vanmorgen moesten we om 9 uur beneden staan om aan de rondreis te beginnen. We gingen vandaag naar Sun Moon Lake, maar eerst stopten we bij een theeplantage, waar we zelf onze eigen thee mochten maken. Daarna door naar het meer, waar we eerst nog naar een Pauwenpark zijn geweest. Toen door naar ons hotel (hetzelfde als waar we 8 jaar geleden waren, alleen is het wel behoorlijk gerenoveerd). We konden even bijkomen, voordat we een fietstocht langs het meer gingen maken. Voor Taiwanezen is een fietspad zelfs een attractie en aan de kant gaan als je belt doen ze niet. Vanavond heerlijk lokale specialiteiten in het hotel gegeten en nog een stukje langs het meer gelopen. Nu is het weer bijna bedtijd.

• 08 Augustus 2016 - 09:14

Bernadette:

hoi allemaal,
    heel mooi om te lezen allemaal , heel indrukwekkend
    goede tijd samen........
    groetjes aan allen